


OVERHEID
BEDRIJVEN
ONDERWIJS
STUDENTEN
–
1
18
–
21 april 2022
Onderzoek: lesgeven in een circulaire context
Tijdens de studiedagen op MBO College Lelystad wordt elke onderwijsperiode een aantal workshops aangeboden. Zo ook een sessie over circulaire economie en benodigde competenties van student en docent (lees magazine: Samen Duurzaam).
Deze keer werd aan de hand van een spelvorm nagedacht over de invloed van mindset en gedrag. Naar aanleiding van het spel reflecteerde de groep over wat voor gedrag zij zelf hebben laten zien en hoe zij dit terug zien komen bij de studenten in de klas. De vragen die centraal stonden:
- Hoe richt je een les in om de benodigde vaardigheden zo goed mogelijk aangeleerd te krijgen? Welke werkvormen passen daarbij (expliciet of impliciet leren)?
- Wat komt er nu al terug binnen het KD?
Het doel: de docent aan het denken zetten, ervaringen delen en inspiratie opdoen over hoe je dit een plek kunt geven binnen het onderwijs. De volgende stap is actie ondernemen met de teams om te inventariseren en plannen te maken voor de aankomende schooljaren.
